Isi Perut BeLog Ini..

Sahabat Alam Belog

09 February 2011

Bff Kayren Wedding

08 DEC 2010
" Beep..Beepp.. " 1  new message.. from Bff kay .. keypad Ok ku tekan..

"Hi, kawan2 yang dikasihi.. Maaf kerana mengganggu. Tp, sy mau minta conformation sma ada kamu dapat datang p majlis kahwin sy di Star City Convention Center, 11 Dec 2010 (Sabtu) , jam 6.30pm sebab sy mo finalize suda nama2 kamu di ballroom tu hari nih. Terima Kasih atas kerjasama anda.."

Berkira-kira tuk membalas message ini.. Apa jawapan yang harus aku beri.. "Beep.. Beep.." 1 lagi sms masuk.. kali ini dari Bff Nani..

Bff Nani  : " Ebs, ko dapat kah sms c yean..? Cam mana? pi ka ndak..?.." ... 
keypad hp ku tekan Reply..
 Aku      : " Sa mungkin ndak pigi.. lagi pon dah pi jugak yg 24 Nov hari tuh kan...".. sent..


09 Dec 2010 
petang...
"beep..beep.." ...sms lagi..
Bff Nani   : Ko dah bgtau c yean ka?.. 
Aku         : "nope.."..sent...
Bff Nani   : c yean mara... bla2...bla2.... 
Aku         : Takda transport la..... (erkk.. malas sebenarnya...^_^)
Bff Nani   : kalo ko ndak pi, sa pon ndak pi la.. lg pon bf sa ndak bg sa pi kalo sa 1 org...

Statement yang selalu membuatkan orang serba salah..huhu..


Malam..
"Beep..beep..."
Bff yean ebs, ko pi bah kan wedding sa...
Aku        : ndak pasti lagi yean.. kalo ada transport sa pi jugak tuh...tengok lah dlu cam mna ya....
Bff yean  : sa sedey owh kalo ko ndak pi... ko try contact c gheni.. nih numb dia...01.....
Bff yean  : Ndak pun ko tanya c Yush.. nih numb dia...01.......
Aku      : erkkk.. Ok.. thanks nti sa tanya dorg ya...^_^.. (ndak brani kecewakan orang yang mengharap..!my Bff plak tuh.. grrr~~ )

Then... Hp ku ambil then roger si Yush & Gheni.. if ada space, i will follow them to yean wedding ...Mengikut planing asal.. sememangnya aku ndak akan hadir di reception wedding kali ini ..Logiknya sebab aku dah hadirkan diri di majlis 24 Nov lalu.. with my Bff Kath & Nani.. 

11 Dec  2010...
Dah pukul 11am.. belum ada khabar dari Yush...Hp ku ambil..sms ku kirimkan..sms berbalas. Yush and da geng dah gerak..terlupa ngan pesanan aku semalam kot.. Adussss...dengan Yush Ku titipkan salam dan ucapan maaf untuk Kay & hubby ....Yes! confirm dah tak pi... (-_-) Boleh bersantai-santai hari ini.. ^_^ 

3pm.. Tengah syok melayan drama korea... "Beep..beep.."
Maye   : ebu, pi wedding si yean kan..?
Aku     : erkk.. xpi la maye.. xda transport... dorg c Yush dah gi..
Maye   : alalla.. pi la.. sempat lagi nih....ikut Tungma 4pm.. i will take u at station.. 
Aku     : er...malas la maye.. 1 apa pun x ready lg nih..huhuhu
Maye   : Korg nih ndak patut la.. %^$%$%&^$%$%$#...bla2....."
Aku     : glupp!! jap.. aku bincang ngn c nani dlu..huhuhu... (serba salah dah di buatnya...)

Bincang punya bincang.. dah kul 3.40pm.. keputusan di ambil.. WE WILL GO!.. 
Bangun..masuk bilik.. iron board ku bentangkan.. ambil iron.. ON.. bergerak ke almari.. baju kurung ku ambil..licah bergerak.. sambil iron baju.. barang2 peribadi aku masukkan dalam beg.. siap packing! siap iron baju! then.. mandi dan bersiap dengan pantas...

4.25pm aku bergerak dari rumah...Ndak cukup langkah aku berjalan.. terkejar2.. macam dikejar hantu pun ada.. sangat2 kelam-kabut.. tepat 4.40pm aku sampai di station..  Nani dah ada dalam bus.. Aku terus jak naik.. beli air mineral pun ndak sempat.. huh... tarik nafas panjangggg.. Bus mula bergerak....Mulakan perjalanan ..keningau-kk.. 

6.30pm .. Selamat sampai di kk.. masih terasa berpinar otak ku kesan perjalanan keningau-kk.. Dalam perjalanan tadi aku sempat mabuk..Siap muntah lagik!.. Nih lah menyebabkan aku surrender dengan jalan keningau-kk.. Sebijik macam ular di palu.!..mana ndak isi perut ku berlumba2 nak kuar!.. Hurmmm...walau bagaimanapun aku bersyukur,dapat sampai dengan selamat ke tempat yang di tuju selepas menempuh hujan sepanjang perjalanan.. Alhamdulillah.. Thanks to Maye2 yang jemput kitorang kat station biar pun agak lewat cikit... ^_^

7.30pm..Akhirnya kami berada bersama memeriahkan Reception Wedding my Bff Kayren...!


Dan ni antara detik2 yang sempat di rakamkan di maljis tuh... ^_^

Happy wedding my lurvly bff!

Wif bevy & irda

Lurvly fren.. Maye2.. Razz.. the beautiful bride Kayren.. Sherley.. & Me..

we are ex-smkh!

wif irda, joyce & bonnie

gurls... ^_^


Here .. ex-sfx 2001 & ex-smkh 2003... 

i luv tis pic!.. terasa cam tinggi pulak aku. hhehe

p/s : Bff Kath can't attend tis reception wedd bcoz she has worked at johor.. huhu.. 1 yang aku tabik.. dalam pic2 nih takda satu pun gambar aku dengan muka kepenatan or kesan mabuk di perjalanan... senyumku sentiasa menghiasi wajah..hek3..

0 Orang yang Rajin:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Easy to Blogwalking if your link was here...! ahaksssss...