Isi Perut BeLog Ini..

Sahabat Alam Belog

06 May 2011

aku sakit ~ aku doktor

Bulan Mei..

Permulaan yang tidak berapa baik untuk diri ini.. di awal bulan dah rasa kurang sihat.. Aku pun cuba menjadi Doktor untuk diri sendiri...


Tiga hari lepas..
Bersin tak sudah..petanda kurang baik tuk diri ini..rasa cam nak selesema jak..  
Cari-cari ubat, aduh! habis pulak..yang ada pil ubat asma.. tanpa fikir panjang aku telan jer sebijik.. 8pm aku dah tarik selimut.. dan akibat aku tak berfikir panjang.. tekak  menjadi sakit.. kering..~~kesan salah makan ubat kah ini? aku pun tak pasti.. Yang ku tau sepanjang malam aku tak dapat tidur.. Lebih dai 10 kali gi dapur minum air.. Sampai ke pagi tekak tak Ok lagi..  

Hari ke-dua .. 
Di Pagi hari aku ambil pil vitamin C untuk hilangkan rasa sakit tekak.. 2 biji.. tekak menjadi tak perit sangat ~kaedah berjaya .. Tengah Hari pulak aku jumpa strepsil gula-gula sakit tekak, aku bantai 2 biji..Walau macam mana pun kondisi badan masih tak stabil la.. Pesan pulak kat adik beli 100plus.. ~~kan aku pernah dengar petua, kalau rasa-rasa nak demam.. minum 100plus + air kosong dalam nisbah 1 : 1.. tapi aku tak ikut petua tue.. aku minum 100plus jer..

Dan di hari ke-3 nih...
"Rasa macam nak Demam la.." ~~aku tak nak demam  la.. tapi badan nih macam mengarah ke-demam.. tapi aku tak nak ambil apa-apa ubat.. konon nak lawan penyakit tanpa telan ubat.. Ele.. demam jer pon..kan..kan... Aku masih berfikir untuk melawan sakit nih.. Chaiyok2 wani!!!..
p/s : tekak gatal.. nih yang jadi tak best.. macam nak kena batuk pulak..huhuhu

9 Orang yang Rajin:

Gimi said...

jumpa doktor...takut demam lain nanti

Buuwa said...

@Gimi
demam biasa je kot..huhuh..erkk.. tapi kalau esok2 tak ok lagi ..mmg kena gi jumpa doctor nih..huhuhu cam akan melarat jadi asma jer nih..sebab tekak dah gatal..huhu

hans said...

tu la
baik gi klinik
skrg demam bukan boleh buat main
tu petanda nak demam la tu

Novelgurl said...

Rehat la kak wani oii jgn berblogging je keje..yeah ! tau name dah..hihi
Baik akak g klinik cpt

Buuwa said...

@hansdoa2 malam nih ok.. kalo bertambah teruk konpem esok kena gi klinik dah..huhu

Buuwa said...

@Novelgurl hahaha.. terkantoi nama la pulak adeiii..;p

blogging sket2 je la..huhu.. novelgurl jum teman akak gi klnik..;p

Liza @ Adzriel AB said...

kalau kak liza terus cari doktor je.. malas nak fikir2 dah. tak larat nak tahannn.

Buuwa said...

@Liza @ Adzriel AB skang nih baru sy nyesal tak gi jupa doC... xdapat nk tdo.. huhuu

r-5 said...

kalau rasa nak demam tu cara yang terbaik ialah dengan membanyakkan minum air, paling kurang 3-5 liter sehari. insya'Allah sembuh. lagi satu elakkan makan dan minum benda2 yang sejuk yang boleh mengganggu suhu badan. :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Easy to Blogwalking if your link was here...! ahaksssss...