Isi Perut BeLog Ini..

Sahabat Alam Belog

02 October 2011

Sepuloh Biji Seringgit..

Pagi tadi pergi berjalan kat depan sekolah lama (sfx) taklah jauh dari rumah.. lebih kurang10 minit jak jalan kaki.. Biasanya hari minggu begini, ada ramai macik2 yang jual hasil tani di luar pagar berhampiran dengan sekolah lama ku.. harga sayuran yang di jual biasanya agak murah berbanding beli sayur kat pasar pagi. Tapi agak malang sebab hari nih hanya ada 3 orang penjual jak..kurang choice la jawabnya.. tapi tak apa sebabnya... 

Aku ada rezeki tuk beli buah yang dah lama aku tak makan.. Buah Markisa.. !! Beli 10 biji  dengan harga RM1.. heheh.. masa tue tinggal 10biji tue jak.. Kalau lah ada 30 biji ke.. 40 biji ke.. confirm aku beli semua gak.. hahha ~tamak la pulak..

~second last buah yang ku beli.. sempat snap gambar sebelum sis.Er makan..hhehe

Lama sangat tak makan buah nih.. rasanya masa zaman kanak2 kerap gak makan.. tapi dewasa ni, susah pulak nak jumpa buah markisa kat pasar..ermm.. minggu depan nak pi beli lagi kot2 la ada lagi kan.. heheh...

Persoalan : korang pernah makan tak buah nih? kot2 la sama macam adik bongsu aku yang tak kenal pun buah nih.. haru sungguhla... ~_~

p/s : 10 biji tue kejap je lesap...minggu depan nak beli berpuloh2 biji boleh?? heheh...

10 Orang yang Rajin:

Anonymous said...

buah markisa...konpem lupa dah....buah ngn rasa pun dah lupa...macam pernah nampak...makan kalik lah..tapi pon lupa gak..heee(kunun lah padahal cam enda pernah ooo tu ayat)
rasa dia seakan-akan apa waa
hatake

Buuwa said...

@hatake
rasanya..payah nak di terangkan.. haha. tapi sangat suka bau markisa nih.. sbnrnya buah nih manis.. tapi kadang dapat yang masam gak.. buah nih kaya dengan vitamin c... ^_^

cik jumi said...

ai2..x prnh ku tgk buah ni seumur idup..yg ku tau minuman jak la ada rasa markisa...

TaQuiLa said...

wuttt betul baaaaaaaa rm1 untuk 10 biji? sebelah mana ko p beli niiii??

Sunah Sakura said...

eh murahnya?

Buuwa said...

@TaQuiLa
betul bah sheila.. sana luar pagar sfx.. tiap ari ahad ada tue jual sayur2 ngn buah2an..lagi murah dari di tamuground..heeh

Buuwa said...

@Sunah Sakura
murah kan..sy pon cam tak caya awalnya..heheh

Buuwa said...

@cik jumi
hahha.. nih lagi rupanya orang bandar... ndak kenal buah markisa.. kihkih...

Novelgurl said...

EH..nie sy x yah beli pun la..haha..ad je pokok menjalar dia kt pagar rumah XD

Buuwa said...

@Novelgurl waaa.. jeles2 .. psst..nak tanam jugakkk.. cam mana nk tanam buah nih ya???

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Easy to Blogwalking if your link was here...! ahaksssss...