Isi Perut BeLog Ini..

Sahabat Alam Belog

23 September 2011

Mum dan Sis.Misz bercuti..

Hari nih Mum dan Sis misz bertolak ke tawau..bermula cuti selama 2 minggu di rantau orang..Atas alasan menghadiri majlis perkahwinan anak kepada sepupu sebelah Mum (kira anak buah gak lah kan??~~yer kerr??)

Bermalam di tawau semalaman then malam esok akan berangkat ke Indonesia naik kapal laut.. Nama kapalnya Catalia ..Tentunya satu pengalaman yang baru buat Sis.Misz..~~ele saya pun pernah pegilah.. tapi masa tue umur 4 tahun...glupppp... tak ingat apa dah... kui3.. (rasa sedikit jeles di situ.. ) 

Bagi Mum pula kegembiraan jelas terpancar di wajahnya. Iya siapa yang tidak gembira bila pulang ke pangkuan sanak saudara..Selepas lebih dari 30 tahun bermastautin di Bumi Malaysia, nih la kali pertama Mum kembali ke tanah Sulawesi. Semoga mereka selamat ke destinasi yang di tuju.. iaitu di Kabupaten Pinrang..

Tinggallah aku, Sis.Ony dan Eyek(my father) menjadi penghuni rumah buat masa ini.. terasa kesunyian bila hanya tinggal bertiga..(eh, hari ini berempat la.. kan Sis Er ada..) Walau macam mana pun.. InsyaAllah suatu masa nanti jika ada rezeki lebih mahu juga merasa bercuti sekeluarga ke tanah nenek moyang di sana.. kan..kan.. Amin..

~mau masak apa malam nih ya... ulalalla..

p/s : fuh kanan fuh kiri.. Ole2nya jangan di lupa ya!..
Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Easy to Blogwalking if your link was here...! ahaksssss...