Isi Perut BeLog Ini..

Sahabat Alam Belog

14 June 2011

I hate LIPAN

Assalamualaikum..
Mendapat musuh baru hari ini. Si Lipan yang menjadi penyebab aku melawat Hospital seawal pagi hari...

pic dr incik Google (tak dapat snap pic sebenar)

Mendapat sengatan seawal 6am..di dalam rumah..jangan di tanya macam mana ia boleh berada di dalam rumah..sebab aku pun tak tahu... Sengatan di betis kanan.. pedih dan panas terasa selepas di sengat.. bisanya merebak ke bahagian paha... Air mata? tak bercucuran kerana rasa sakit.. tapi.. kerana terkejut melihat lipan..!!


Disebabkan terkejut aku ikut jer saranan macik2 jiran (yang terkejut dengar aku teriak awal pagi)
~~sapukan tanah pada bekas sengatan...
~~lumurkan cuka ..
~~letakkan biji asam jawa yang dah di tumbuk pada bekas sengatan ( nih baca kat internet)


**dalam nangis2-nangis tue... sempat juga aku ulang2 cerita yang sama tentang kejadian di sengat lipan pada macik2 tue... heheheh

8 pagi gerak ke hospital.. dan mendapat 2 suntikan di kiri dan kanan lengan..tak sakit tapi.. tak nak tengok jarum tue.. tak suka!..huhu

I hate LIPAN!!!!

1 Orang yang Rajin:

Sarah & Fad said...

kita kena gigit lipan bln 1 aritu ms kuar mkn kt gerai2. kena gigit kt jari kecit kaki.. sakitnya rs mcm nak cabot je 1 kaki tu. somi terus hantar g klinik tang2 tu jugak, kena injek kt punggung. sepjg mlm berguling2 atas katil sbb x tahan sakit sgt2. hahaha esok pgnya jln encot kanan encot kiri g opis sbb ada meeting. hahaha.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

More Easy to Blogwalking if your link was here...! ahaksssss...